Kismama jóga

Miért jó a kismama jóga a várandós anyukáknak?

A várandósság – mint ahogy azt tapasztalod – óriási fizikai és érzelmi változásokat hoz magával. Testünk kihordja, óvja, védi kisbabánkat miközben bensőnkben anyaságunk is elkezd érni. Sokféle módon megtámogathatjuk ezt a folyamatot, ennek egyik útja a jóga, amely komplex,  a sok változásban egyensúlyt teremtő, testre és lélekre egyaránt ható felkészülési módszer.

A kismama jóga a hagyományos hatha jóga alapjain nyugszik, a gondosan kiválasztott és várandósok számára átalakított ászanák biztonságos mozgásformát biztosítanak mindhárom trimeszterben. A gyakorlás során az javítunk az izmok feszességén és rugalmasságán különös tekintettel a gerinctáji szakasz és medencealap környékére, amely fokozottabb terhelésnek van kitéve a várandósság és szülés, de még a gyermekágyas időszak alatt is. A rendszeres gyakorlás felkészíti a testet erre megnövekedett igénybevételre.

Mindezt megtámogatja légzőgyakorlatok egész sora, amelyek az átmozgató gyakorlatok a kiegészítve az izmok, belső szervek megfelelő vér- és oxigénellátását segítik elő. Mindemellett olyan relaxációs technikát is el sajátíthatsz, amely az ellazulás és stresszoldás mellett alkalmat ad a babáddal való rendszeres kapcsolódásra is. Ezeket a technikákat nemcsak a hétköznapok feszültségének oldásában tudod hasznosítani, de fájdalomcsillapító technikaként a szülőszobán is jó hasznát veszed majd.

Mit is csinálunk kismama jógán?

Ha még nem jógáztál, valószínűleg találkozni fogsz néhány újdonsággal az óráimon más mozgásformákhoz képest, ha már jógáztál, lehet könnyen lehet, hogy akkor is. 🙂

Elöljáróban jó, ha tudod, hogy bár ezek az alkalmak a hagyományos hatha jógán alapulnak, nincs szükség semmilyen jógás előképzettségre vagy gyakorlatra ahhoz, hogy belevágj. Az ászanák úgy vannak összeválogatva, hogy bárki el tudja kezdeni a gyakorlást, a várandósság bármelyik időszakában. Általánosságban elmondtható, hogy a 12. hét betöltéséig érdemes várni, ám ha te az előtt is aktívan sportoltál valószínűleg már hamarabb is hiányolni fogod a mozgást, és nem fog különösebb problémát okozni ez a kíméletes mozgás. Az órákat egyébként is folyamatosan alakítom a résztvevők állapotához, edzettségéhez. Szóval ha eddig eljutottál, bele is csaphatunk….. Illetve belecsapnánk, de nem ezen az órán!

A kismama jóga órákat mindig egy rövid ráhangolódással kezdjük. Ilyenkor van alkalom egy rövid elmélyülésre, amikor tudatosíthatod magadban, hogy jógázni fogsz és ez csak a ti időtök kisbabáddal. Minden hétköznapi feszültséget gondolatot le tudsz hántani magadról, van idő megérkezni az órára… nem csak testileg.

Ezt követi a bemelegítés és a teljes test átmozgatása. Mindig külön figyelmet kapnak a gerincmenti izmok, amelyek a megváltozott egyensúlyi állapotban a szokásostól nagyban eltérő terhelést kapnak, illetve medence, csípőkörüli izmok már a szülésre hangolódás jegyében. Mindeközben megtapasztalhatod hogyan tudod felismerni, elkülöníteni irányítani az egyes izomcsoportokat, és begyakorolhatod, hogyan tudod őket szülés közben leghatékonyabban használni.

Az átmozgatást légzőgyakorlatok is kísérik, melyek segítenek összehangolni légzésedet a mozgásoddal, miközben segítségével fokozódik tudatosságod, és egyre hatékonyabban tudod felismerni a tested által küldött jeleket és reagálni rájuk. Az már csak mellékhatás, hogy a légzés érzékelése és tudatos szabályozása jó közérzetet biztosít és oldja a feszültségeket. 🙂

A többi jógatípushoz képest a legmarkánsabb különbség a kismamajógában elmaradhatatlan gátizomtorna. Ilyenkor átmozgathatod az összes medencealapi izmodat (esetleg azokat is, amiknek létezéséről nem tudtál 🙂 ). Ezt is légzőgyakorlattal összekötve gyakoroljuk, hogy a szülés idején a légzéseddel is meg tudd támogatni kisbabád kiengedését.

Ezek után következik a jól megérdemelt relaxáció, amikor a maradék feszültséget is elengedve szemlélheted és tudatosíthatod a jóga rátok gyakorolt hatását, és összekapcsolódhatsz babáddal, el tudod neki mesélni amit csak szeretnél.

Ezután már csak a búcsúzás marad hátra és, hogy a következő alkalommal újrakezdjük!

Ugye, hogy jól hangzik? 🙂

Mit hozz magaddal? Mikor van kismama jógánk és ki tartja?

Mit hozz magaddal? – semmit. 🙂

Amit mi biztosítunk:

  • jógaszőnyeg
  • pléd
  • kellemes zene
  • relaxáció
  • testi és lelki feltöltődés

Mikor van kismama jógánk?

  • szerda reggel 8:30-10:00.

Ki tartja az órákat?

  • Ferenczi Gabriella/Gabi
  • dúla, kismama jóga és babás jóga oktató
  • perinatális szaktanácsadó – jelölt

Gabiról bővebben itt olvashattok: http://www.csemeteliget.hu/ferenczi-gabriella/

Galéria

Szeretettel várunk benneteket!

Ne feledd, a Csemeteliget Baba-mama és Gyermekközpont Debrecen leg baba-mama- és családbarátabb helye.

Teakonyhánkban Dolce Gusto kávéfőzővel, sokféle teával, a gyermek etetéséhez szükséges mindenféle eszközzel rendelkezünk!

Központunkban a pelenkázási és szoptatási lehetőség is biztosított!

Játszóházunkban minőségi, legnagyobb részben fa fejlesztő játékokkal játszhatnak a csemeték.

Ha babakocsival, és kerékpárral érkeztek, fedett babakocsi- és kerékpártároló áll rendelkezésetekre!